فروشگاه اینترنتی -شابلون طراحی ابرو -چشم و ناخن

خرید اینترنتی محصولات ابتدا سفارش دهید دم در تحویل بگیرید بعد وجه آن را پرداخت نمایید

فروشگاه اینترنتی -شابلون طراحی ابرو -چشم و ناخن

خرید اینترنتی محصولات ابتدا سفارش دهید دم در تحویل بگیرید بعد وجه آن را پرداخت نمایید

عمر خیام نابغه پرسشگر

عمر خیام

نابغه پرسشگر

از بزرگترین و برجسته ترین دانشمند ایرانی چه می دانید؟

خیام : ریاضیدان ؟! شاعر؟! فیلسوف؟! منجم؟ً

چقدر در مورد کسی که تقویم امروزی را تهیه کرد می دانید؟

زوایای پنهان زندگی این فیلسوف و شاعر بزرگ را فقط اینجا ببینید

جواب بزرگترین سوالات زندگیتان را از خیام بگیرید.

از کجا آمده ایم؟ به کجا می رویم ؟ چرا آمده ایم؟

خیام از زبان بزرگترین و برترین دانشمندان غربی

به زبان کاملا فارسی فقط در یک دی وی دی

آیا خیام مسلمان بوده است؟

آیا خیام به قیامت و معاد اعتقادی داشته است؟

چرا خیلی کم از خیام خوانده ایم و شنیده ایم؟

قیمت: 4500 تومان

                 

 او از بزرگترین دانشمندان عصر خود به حساب می آمد و دارای هوشی فوق العاده بوده و حافظه ای نیرومند و قوی داشت. در دوران جوانی خود به فراگیری علم و دانش پرداخته به طوری که در فلسفه، نجوم و ریاضی به مقامات بلندی رسید و در علم طب نیز مهارت داشته به طوری که گفته شده او سلطان سنجر را که در زمان کودکی به مرض آبله گرفتار شده بود معالجه کرد.

او به دو زبان فارسی و عربی نیز شعر می سرود و در علوم مختلف کتابهای با ارزشی نوشته است. خیام در زمان خود دارای مقام و شهرت بوده است و معاصران او همه وی را به لقبهای بزرگی مانند امام، فیلسوف و حجة الحق ستوده اند. او در زمان دولت سلجوقیان زندگی می کرد که قلمرو حکومت آنان از خراسان گرفته تا کرمان، ری، آذربایجان و کشورهای روم، عراق و یمن و فارس را شامل می شد.

قیمت: 4500 تومان

                 

شهرت او گرچه بیشتر به شاعری است اما در واقع خیام فیلسوف و ریاضی دانی بود که به آثار ابوعلی سیناپرداخت و یکی از خطبه های معروف او را در باب یکتایی خداوند به فارسی ترجمه کرد. اولین اشاره ای که به شعر خیام شده، صدسال پس از مرگ اوست.

قیمت: 4500 تومان

                

خیام منجم بود و تقویم امروز ایرانی، حاصل محاسباتی است که او و عده ای از دانشمندانی دیگر، در زمان جلال الدین ملک شاه سلجوقی انجام دادند و به نام وی تقویم جلالی خوانده می شود. خیام در باب چگونگی محاسبات نجومی خود رساله ای نیز نوشته است. وی علاوه بر ریاضی و نجوم، متبحر در فلسفه، تاریخ جهان،زبانشناسی و فقه نیز بود. علوم و فلسفه یونان را تدریس می کرد و دانشجویان را به ورزش جسمانی و پرورش نفس تشویق می کرد. از همین رو، بسیاری از صوفیان و عارفان زمان، او را به خود نزدیک می یافته اند

قیمت: 4500 تومان

                

او قبل از مرگ خود محل آرامگاه خود را پبش بینی کرده بود که نظامی عروضی در ملاقاتی که با وی داشته این پیش بینی را اینطور بیان کرده : "گور من در موضعی باشد که هر بهاری شمال بر من گل افشان می کند ." نظامی عروضی بعد از چهار سال که از وفات خیام می گذشت به شهر نیشابور رفته و به زیارت مرقد این شاعر بزرگ رفته و با کمال تعجب دید که قبر او درست در همان جایی است که او گفته بود.

                       

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد